Prezentacja
Demo
Automatyzacja

Praca na koncie z uprawnieniami administracyjnymi

Zapewnienie bezpieczeństwa danych w firmie wymaga wyjątkowej uwagi i wiąże się z podjęciem konkretnych działań. Możliwych zagrożeń jest bardzo dużo i czynnik ludzki odgrywa tu kluczową rolę.

Data dodania: 15/06/2023

Autor: Aneta Karcz

Praca na koncie z uprawnieniami administracyjnymi
Praca na koncie z uprawnieniami administracyjnymi

 

Nikogo nie trzeba przekonywać, że zapewnienie bezpieczeństwa danych w firmie wymaga wyjątkowej uwagi i wiąże się z podjęciem konkretnych działań. Możliwych zagrożeń jest bardzo dużo i czynnik ludzki odgrywa tu kluczową rolę. W tym miejscu postanowiliśmy omówić potencjalne zagrożenia związane z posiadaniem w infrastrukturze aktywnych kont użytkowników, którzy mają uprawnienia administracyjne.

Do największych zagrożeń można zaliczyć:

  • ataki malware – użytkownik z podwyższonymi uprawnieniami może zainstalować złośliwe oprogramowanie, które może wykonywać szkodliwe działania, takie jak kradzież danych, zainstalowanie dodatkowych programów, uszkodzenie systemu lub infekowanie innych komputerów w sieci
  • przypadkowe lub nawet nieumyślne usunięcie czy zmiana ważnych plików systemowych, która może spowodować awarię systemu lub uniemożliwić jego poprawne działanie
  • nieautoryzowane zmiany konfiguracji systemu, które mogą mieć negatywny wpływ na jego stabilność i bezpieczeństwo
  • naruszenie prywatności – dostęp do prywatnych plików innych użytkowników lub do chronionych danych
  • wprowadzenie zmian w ustawieniach zaporowych i innych zabezpieczeniach, co może spowodować otwarcie systemu na ataki z zewnątrz

Jak w tym obszarze może pomóc system ITManager?

Poprzez mechanizm Grup Wirtualnych system ITManager pozwala automatycznie wykrywać komputery, które mają zdefiniowane i aktywne konto użytkownika o podwyższonych uprawnieniach. Utworzona lista stanowisk komputerowych jest jednym z głównych elementów zdefiniowanej w systemie ITManager polityki bezpieczeństwa, która pozwala na zdalną dezaktywację wykrytych kont. Takie podejście jest doskonałym przykładem na to, jak automatyzacja IT nie tylko odciąża administratorów od powtarzalnych czynności, ale również staje się kluczowym elementem w egzekwowaniu firmowych polityk bezpieczeństwa.

Wsparcie systemów ticketowych w zarządzaniu konfiguracją

Systemy ticketowe mogą znacząco wspomóc zarządzanie zgłoszeniami dotyczącymi zmian w konfiguracji systemu. Dzięki funkcjom automatyzacji i przypisywania zgłoszeń do odpowiednich osób, umożliwiają szybkie identyfikowanie i reagowanie na potencjalne zagrożenia związane z nieautoryzowanymi działaniami, minimalizując ryzyko wystąpienia problemów.

Dowiedz się więcej o funkcji zdalne zarządzanie i automatyzacja
Pobierz bezpłatne demo
Umów się na bezpłatną prezentację

 

Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie.

Umów bezpłatną konsultację