Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
Jak przebiegło wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy?
Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających rozległą sieć informatyczną zarówno pod kątem technicznym jak i handlowym. Podczas wdrożenia i użytkowania systemu ITSM największym wyzwaniem dla środowisk rozproszonych jest zapewnienie niezawodności działania i dostępności, niezależnie od stanu działania firmowej sieci. Obecny rozwój sieci komórkowej oraz dostęp do szybkiej transmisji danych pozwala na zbudowanie bezpiecznej i wydajnej platformy komunikacyjnej. Efektem końcowym jest możliwość zdalnego zarządzania oraz pomocy użytkownikom przez wyspecjalizowany zespół wsparcia technicznego z poziomu centrali firmy.
AMIC Energy to sieć 116 nowoczesnych stacji paliw zlokalizowanych w całej Polsce. Firma oferuje szeroką gamę produktów i usług, przede wszystkim wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium AMIC Pro, myjnię automatyczną i ręczną, a także produkty marki własnej pod nazwą IMPET. Sieć na swoich stacjach kreuje miejsca dobrej energii, wyposażone w strefę gastronomiczną Food Point gdzie można zrelaksować się podczas podróży. AMIC Energy jest największym franczyzobiorcą SUBWAY w Polsce – obecnie koncept ten dostępny jest na 45 stacjach. Sieć angażuje się w promocję sportów motoryzacyjnych, jest mecenasem ekipy rajdowej AMIC Rally Team. Klienci AMIC Energy mogą zarejestrować się w programie lojalnościowym Driver Club, który daje możliwość zbierania punktów i wymiany ich na atrakcyjne nagrody.
Zakres dostawy
Systemem ITManager zostało objętych 500 stanowisk komputerowych w zakresie inwentaryzacji, audytu oprogramowania, automatyzacji, systemu ticketowego, zdalnej pomocy, skanera sieci oraz monitoringu użytkowników. Proces wdrożenia obejmował również pełną konfigurację środowiska oraz dedykowane sesje konsultacyjno-szkoleniowe.
Przebieg prac wdrożeniowych
Baza danych, serwer aplikacji oraz moduł ServiceDesk zostały zainstalowane na dedykowanej maszynie wirtualnej. Instalację agenta systemu ITManager we wszystkich wskazanych lokalizacjach zdalnych poprzedziły testy funkcjonalne i wydajnościowe na wybranej grupie użytkowników. Na tym etapie została poddana ocenie łatwość instalacji agenta, bezpieczeństwo komunikacji i stabilność połączeń zdalnych. Usługa agenta nie mogła też w żaden sposób obciążać stanowiska komputerowego użytkownika.
ServiceDesk
Elementem wdrożenia systemu ITManager było uruchomienie funkcjonalnego systemu ticketowego do rejestracji zgłoszeń użytkowników zdalnych. W przypadku tak dużej liczby lokalizacji, sprawne zarządzanie zgłoszeniami wymaga zaawansowanego systemu ServiceDesk pozwalającego na rozbudowaną konfigurację logiki pracy. Przydzielanie inżynierów względem wskazanej lokalizacji, dedykowane artykuły w bazie wiedzy czy możliwość tworzenia zgłoszeń na podstawie wiadomości e-mail to tylko niektóre z możliwości modułu. Systemowe zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi pozwala na pełną kontrolę nad przebiegiem ich realizacji oraz ułatwia odnalezienie krytycznych punktów obsługi.
Zdalna pomoc
Podstawową korzyścią wynikającą z instalacji agenta na stanowiskach użytkowników jest możliwość szybkiego przejęcia pulpitu oraz zdalnej pomocy. Konfiguracja modułu pozwala na zarządzanie stanowiskami, które nie posiadają bezpośredniego połączenia z siecią firmową. W przypadku awarii, użytkownik może skorzystać z dowolnego połączenia internetowego w celu uzyskania pomocy z centrali. Administratorzy mają możliwość wykonywania operacji zdalnych, transferu plików, uruchamiania skryptów czy edycji rejestru. W przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych połączenie ze stanowiskiem nie ogranicza się tylko do przejęcia pulpitu, ale zapewnia pełny dostęp do funkcji i narzędzi systemowych.
Automatyzacja
Integralną częścią zdalnego wsparcia użytkowników jest moduł automatyzacji, pozwalający na instalację aplikacji oraz dystrybucję zadań w obrębie zarejestrowanych stanowisk komputerowych. W odróżnieniu od zarządzania zadaniami instalacji w GPO (Active Directory), agent systemu ITManager uruchamia zaplanowanie zadania oraz polisy natychmiast po ich aktywacji. Wszystkie funkcje modułu automatyzacji są również dostępne dla stanowisk niepodłączonych do firmowej sieci LAN. Dodatkowym ułatwieniem w zarządzaniu dużą ilością stanowisk jest funkcjonalność wirtualnych grup stanowisk. System pozwala na zdefiniowanie własnych dynamicznych list stanowisk według określonych filtrów takich jak parametry sprzętowe, systemowe, zainstalowane aplikacje czy właściwości zasobu.
Inwentaryzacja posiadanych zasobów
Okresowe skanowanie konfiguracji sprzętowo-systemowej oraz zainstalowanych aplikacji to zadanie realizowane przez agenta systemu ITManager. Odczytane informacje są automatycznie przesyłane ze zdalnych lokalizacji do centrali. Analiza aktualnego stanu konfiguracji oraz ilości posiadanych licencji ułatwia planowanie zakupów oraz modernizacji posiadanych zasobów.
Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.
Umów bezpłatną konsultacjęPobierz demo systemu
30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie
Pobierz demoPolecane
Zobacz kolejne
-
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego stanął przed wyzwaniem optymalizacji pracy i…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w Uniwersytecie Opolskim
Po raz pierwszy w historii udało się na uczelni przeprowadzić…
Czytaj więcej -
Złożone potrzeby, nowe możliwości – system ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
Centralizacja procesów i automatyzacja zadań generuje oszczędności czasu i kosztów.…
Czytaj więcej