Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Wyzwanie
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego stanął przed wyzwaniem optymalizacji pracy i automatyzacji procesów wewnątrz działu IT. Wydział Zarządzania Systemami Informatycznymi szukał także możliwości usprawnienia współpracy i komunikacji z pozostałymi wydziałami Urzędu. Zespół IT Urzędu Miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim podjął decyzję o wdrożeniu systemu klasy ITSM.
Dlaczego warto zainwestować w nowoczesny system klasy IT Service Management (ITSM)? W jaki sposób systemy technologicznie wspierają jednostkę samorządu terytorialnego w bieżącym funkcjonowaniu przez centralne zarządzanie infrastrukturą informatyczną oraz procesami IT?
Wybór rozwiązania klasy ITSM
W 2015 roku podjęto decyzję o wdrożeniu zintegrowanego nowoczesnego narzędzia do zarządzania zasobami i procesami IT. Efektem było wdrożenie rozwiązania ITManager.
Obsługą informatyczną urzędu operacyjnie zajmuje się 10 wysoko wyspecjalizowanych techników. Systemem ITManager zostało objętych 620 stanowisk komputerowych.
- Baza konfiguracji komputerów oraz oprogramowania
- Zarządzanie zasobami oraz użytkownikami
- Zdalny pulpit, Zdalne zarządzanie komputerem
- Automatyzacja
- Zarządzanie urządzeniami USB Storage
- Backup danych użytkownika
- Monitoring użytkowników
- ServiceDesk
- Skaner sieci
- Nieocenioną pomoc stanowi możliwość zdalnego wsparcia użytkowników oraz bieżący monitoring infrastruktury.
- Audyt oprogramowania zapewnia bezpieczeństwo prawne urzędu, jednocześnie optymalizując zakupy oprogramowania.
- Dzięki modułowi automatyzacji usprawniona została masowa dystrybucja wszelkiego rodzaju paczek, plików, skryptów co znacznie podnosi komfort pracy pracowników urzędu.
Ewolucja zakresu użytkowania systemu
Elementem wdrożenia systemu było m.in. uruchomienie modułu ServiceDesk do sprawniejszej obsługi zgłoszeń, dokonywanych przez pracowników urzędu. Ponadto, dział IT Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego dostosował funkcjonalności systemu pod swoje indywidualne potrzeby. Infonet Projekt, producent ITManagera, uwzględnił wiele koncepcji i pomysłów pracowników IT urzędu i dostosował narzędzie do potrzeb klienta, rozwijając je także w kolejnych wersjach programu.
Pierwotnie oprogramowanie przewidziane było do obsługi Urzędu Miasta. Kastomizacja modułu ServiceDesk pozwoliła na jego szersze wykorzystanie, również do obsługi jednostek oświatowych, uczniów oraz rodziców. System Zgłoszeń Urzędu Miasta dla pracowników urzędu dostępny jest również w wersji mobilnej na smartfony, dzięki czemu podczas awarii, każdy z pracowników posiada ułatwiony dostęp, również podczas pracy zdalnej.
Aspekt zwiększonego bezpieczeństwa urzędu
Rozwiązanie ITManager zwiększa bezpieczeństwo danych elektronicznych w organizacji. Zabezpiecza przed ryzykiem wycieku, stale monitoruje infrastrukturę IT oraz całą sieć informatyczną.
Dodatkową korzyścią jest możliwość blokowania potencjalnie niebezpiecznych programów, aplikacji oraz stron internetowych. System wspiera również wykrywanie niepożądanych zjawisk, które mogą się zdarzyć, informując na bieżąco administratorów za pomocą wewnętrznego alertera.
Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.
Umów bezpłatną konsultacjęPobierz demo systemu
30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie
Pobierz demoPolecane
Zobacz kolejne
-
Wdrożenie systemu ITManager w Uniwersytecie Opolskim
Po raz pierwszy w historii udało się na uczelni przeprowadzić…
Czytaj więcej -
Złożone potrzeby, nowe możliwości – system ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
Centralizacja procesów i automatyzacja zadań generuje oszczędności czasu i kosztów.…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających…
Czytaj więcej