Złożone potrzeby, nowe możliwości – system ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
Z każdym rokiem rośnie stopień wykorzystywania systemów informatycznych w administracji publicznej. Przed działami IT pojawiają się nowe wyzwania, których realizację wspierają zaawansowane rozwiązania technologiczne. Poprzez centralizację procesów czy automatyzację zadań można generować oszczędności czasu i kosztów. Na modernizację posiadanych rozwiązań, które wspierają zarządzanie zasobami i procesami IT, zdecydował się Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Aby usprawnić proces wymiany informacji i zunifikować systemy Departament Cyfryzacji i Informatyki wdrożył system ITManager.
Siedziba Urzędu znajduje się w Katowicach, które stanowią jeden z głównych ośrodków Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto policentrycznej aglomeracji górnośląskiej. Realizację wybranych zadań, poza siedzibą urzędu, zapewniają zespoły zlokalizowane w Częstochowie i Bielsku-Białej.
Wybór systemu klasy IT Service Management w UMWŚ
Do zasadniczych zadań Urzędu należy stworzenie właściwych warunków organizacyjno-technicznych i administracyjnych oraz zapewnienie wszelkiej pomocy organom samorządu Województwa w należytym wykonywaniu ich zadań i kompetencji. W ich realizacji bierze udział 1441 pracowników. Nowoczesny system klasy IT Service Management (ITSM) technologicznie wspiera jednostkę w bieżącym funkcjonowaniu przez – zgodne z najlepszymi praktykami – centralne zarządzanie infrastrukturą informatyczną oraz procesami IT.
Zdalny dostęp i wsparcie użytkowników
Zintegrowany system ITSM to również proces zdalnego wsparcia użytkowników oraz elastycznego narzędzia zapewniającego komunikację z działem IT Urzędu. W tym zakresie został uruchomiony moduł ServiceDesk wraz z modułem Automatyzacji. Informacje zawarte w systemie ticketowym pozwalają automatycznie zaplanować i uruchomić wybrane zadania oraz akcje. W znaczącym stopniu zostaje uproszczony proces pomocy zdalnej użytkownikom co istotnie przekłada się na skrócenie czasu obsługi. Funkcje wspomnianych modułów w żaden sposób nie odbiegają od rozwiązań klasy Enterprise. Co więcej, pozwalają na dostęp do zaawansowanych mechanizmów (zadania, polisy, grupy wirtualne) w polskim systemie klasy ITSM.
Przyjazny interfejs
Obawa przed zamianą dotychczas używanego systemu na nowocześniejszy często wynika z trudności w przekonaniu użytkowników do nowego wyglądu panelu, funkcji czy logiki pracy. Dlatego tak bardzo ważny jest prosty, ergonomiczny i intuicyjny interfejs. W systemie ITManager istnieje możliwość konfiguracji i dostosowania do indywidualnych potrzeb klienta.
- Wybór i wdrożenie systemu, który będzie optymalnie wspierał zarządzanie zasobami i procesami ITSM
- Zmiana dotychczasowego systemu na rozwiązanie, które dla pracowników Urzędu będzie intuicyjne i przyjazne w obsłudze
- Wdrożenie modułu ServiceDesk
- Optymalizacja i automatyzacja powtarzalnych zadań
- Zapewnienie procesów zdalnego wsparcia użytkownikom
- Integracja wielu funkcjonalności w jednym narzędziu
- Automatyczna inwentaryzacja zasobów IT – oszczędność czasu
- Automatyczna, zdalna instalacja oraz aktualizacja oprogramowania
- Zdalne zarządzanie – wsparcie użytkowników w pracy zdalnej
- Scentralizowany system obsługi zgłoszeń – sprawność ich realizacji
- Narzędzie do komunikacji między działami – możliwość zarządzania incydentem
Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.
Umów bezpłatną konsultacjęPobierz demo systemu
30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie
Pobierz demoPolecane
Zobacz kolejne
-
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego stanął przed wyzwaniem optymalizacji pracy i…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w Uniwersytecie Opolskim
Po raz pierwszy w historii udało się na uczelni przeprowadzić…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających…
Czytaj więcej