Złożone potrzeby, nowe możliwości – system ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
![UMWŚ](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/04/UMWS_0.jpg)
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego
Z każdym rokiem rośnie stopień wykorzystywania systemów informatycznych w administracji publicznej. Przed działami IT pojawiają się nowe wyzwania, których realizację wspierają zaawansowane rozwiązania technologiczne. Poprzez centralizację procesów czy automatyzację zadań można generować oszczędności czasu i kosztów. Na modernizację posiadanych rozwiązań, które wspierają zarządzanie zasobami i procesami IT, zdecydował się Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Aby usprawnić proces wymiany informacji i zunifikować systemy Departament Cyfryzacji i Informatyki wdrożył system ITManager.
Siedziba Urzędu znajduje się w Katowicach, które stanowią jeden z głównych ośrodków Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto policentrycznej aglomeracji górnośląskiej. Realizację wybranych zadań, poza siedzibą urzędu, zapewniają zespoły zlokalizowane w Częstochowie i Bielsku-Białej.
Wybór systemu klasy IT Service Management w UMWŚ
Do zasadniczych zadań Urzędu należy stworzenie właściwych warunków organizacyjno-technicznych i administracyjnych oraz zapewnienie wszelkiej pomocy organom samorządu Województwa w należytym wykonywaniu ich zadań i kompetencji. W ich realizacji bierze udział 1441 pracowników. Nowoczesny system klasy IT Service Management (ITSM) technologicznie wspiera jednostkę w bieżącym funkcjonowaniu przez – zgodne z najlepszymi praktykami – centralne zarządzanie infrastrukturą informatyczną oraz procesami IT.
![](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/04/UMWS_0.jpg)
Zdalny dostęp i wsparcie użytkowników
Zintegrowany system ITSM to również proces zdalnego wsparcia użytkowników oraz elastycznego narzędzia zapewniającego komunikację z działem IT Urzędu. W tym zakresie został uruchomiony moduł ServiceDesk wraz z modułem Automatyzacji. Informacje zawarte w systemie ticketowym pozwalają automatycznie zaplanować i uruchomić wybrane zadania oraz akcje. W znaczącym stopniu zostaje uproszczony proces pomocy zdalnej użytkownikom co istotnie przekłada się na skrócenie czasu obsługi. Funkcje wspomnianych modułów w żaden sposób nie odbiegają od rozwiązań klasy Enterprise. Co więcej, pozwalają na dostęp do zaawansowanych mechanizmów (zadania, polisy, grupy wirtualne) w polskim systemie klasy ITSM.
![](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/04/system_IT_Service_Management_w_UMWS-1.jpg)
Przyjazny interfejs
Obawa przed zamianą dotychczas używanego systemu na nowocześniejszy często wynika z trudności w przekonaniu użytkowników do nowego wyglądu panelu, funkcji czy logiki pracy. Dlatego tak bardzo ważny jest prosty, ergonomiczny i intuicyjny interfejs. W systemie ITManager istnieje możliwość konfiguracji i dostosowania do indywidualnych potrzeb klienta.
![](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/04/przyjazny_interfejs.jpg)
- Wybór i wdrożenie systemu, który będzie optymalnie wspierał zarządzanie zasobami i procesami ITSM
- Zmiana dotychczasowego systemu na rozwiązanie, które dla pracowników Urzędu będzie intuicyjne i przyjazne w obsłudze
- Wdrożenie modułu ServiceDesk
- Optymalizacja i automatyzacja powtarzalnych zadań
- Zapewnienie procesów zdalnego wsparcia użytkownikom
- Integracja wielu funkcjonalności w jednym narzędziu
- Automatyczna inwentaryzacja zasobów IT – oszczędność czasu
- Automatyczna, zdalna instalacja oraz aktualizacja oprogramowania
- Zdalne zarządzanie – wsparcie użytkowników w pracy zdalnej
- Scentralizowany system obsługi zgłoszeń – sprawność ich realizacji
- Narzędzie do komunikacji między działami – możliwość zarządzania incydentem
![](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/04/Urzad_Marszalkowski_Wojewodztwa_Slaskiego-800x533.jpg)
Jeżeli masz pytania lub chcesz przekonać się jak system sprawdzi się w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.
30 dni okresu testowego pełna funkcjonalność instalacja przez naszych specjalistów własne środowisko testowe wsparcie techniczne dedykowane szkolenie.
Umów bezpłatną konsultację![Laptop](https://it-man.pl/wp-content/uploads/2022/03/Subtraction-15.png)
Pobierz demo systemu
30 dni okresu testowego, pełna funkcjonalność, instalacja przez naszych specjalistów, własne środowisko testowe, wsparcie techniczne, dedykowane szkolenie
Pobierz demo![](https://it-man.pl/wp-content/themes/it-manager/dist/images/app-demo-decor-right_67311ea1.png)
Polecane
Zobacz kolejne
-
Wdrożenie systemu ITManager w Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego stanął przed wyzwaniem optymalizacji pracy i…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w Uniwersytecie Opolskim
Po raz pierwszy w historii udało się na uczelni przeprowadzić…
Czytaj więcej -
Wdrożenie systemu ITManager w AMIC Energy
Zarządzanie rozproszoną infrastrukturą IT to zagadnienie występujące wśród klientów posiadających…
Czytaj więcej